A felsőoktatási intézmények hatása a hozzáadott érték mérésének egy konceptuális modellje /

A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a felsőoktatási intézmények tevékenysége miként járul hozzá a szolgáltatási folyamatban résztvevő hallgatók fejlődéséhez, mit jelent a minőség a felsőoktatásban, illetve milyen dimenziókkal mérhető a minőség. A felsőoktatási tevékenységre úgy tekint...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Braxmair Zsófia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Kulcsszavak:Felsőoktatás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57549
LEADER 02044naa a2200193 i 4500
001 acta57549
005 20200402101325.0
008 190520s2012 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-963-306-117-6 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Braxmair Zsófia 
245 1 2 |a A felsőoktatási intézmények hatása   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a hozzáadott érték mérésének egy konceptuális modellje /  |c  Braxmair Zsófia 
260 |c 2012 
300 |a 17-28 
490 0 |a Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban 
520 3 |a A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a felsőoktatási intézmények tevékenysége miként járul hozzá a szolgáltatási folyamatban résztvevő hallgatók fejlődéséhez, mit jelent a minőség a felsőoktatásban, illetve milyen dimenziókkal mérhető a minőség. A felsőoktatási tevékenységre úgy tekintünk, mint egy hosszú szolgáltatási folyamatra, melynek eredményeként az igénybevevő, a hallgató számos szempontból értéknövekedéssel lép ki a szolgáltatási folyamatból. A tanulmányban egy olyan modell felvázolására teszünk kísérletet, amely tartalmazza a minőség tényezői közötti összefüggéseket, és azt, hogy mit is jelent a hozzáadott érték ebben a kontextusban. A tervezett komplex modell feltételezi, hogy a minőség értelmezésében különbség lehet az intézmény és a hallgató számára, illetve feltételezi, hogy a hozzáadott érték kettős befektetés eredménye: ahhoz hozzájárul az intézmény, de hozzájárul maga a hallgató is. Végül arra is kísérletet teszünk, hogy a modellben szerepeltessük azt, hogy kinek megtérülés a befektetés: csak a hallgatónak, vagy az intézménynek is, és vajon mérhető-e ez a megtérülés? 
695 |a Felsőoktatás 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57549/1/erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_017-028.pdf  |z Dokumentum-elérés