A felsőoktatási intézmények hatása a hozzáadott érték mérésének egy konceptuális modellje /
A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a felsőoktatási intézmények tevékenysége miként járul hozzá a szolgáltatási folyamatban résztvevő hallgatók fejlődéséhez, mit jelent a minőség a felsőoktatásban, illetve milyen dimenziókkal mérhető a minőség. A felsőoktatási tevékenységre úgy tekint...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2012
|
Sorozat: | Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
|
Kulcsszavak: | Felsőoktatás |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57549 |
LEADER | 02044naa a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta57549 | ||
005 | 20200402101325.0 | ||
008 | 190520s2012 hu o 0|| zxx d | ||
020 | |a 978-963-306-117-6 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Braxmair Zsófia | |
245 | 1 | 2 | |a A felsőoktatási intézmények hatása |h [elektronikus dokumentum] : |b a hozzáadott érték mérésének egy konceptuális modellje / |c Braxmair Zsófia |
260 | |c 2012 | ||
300 | |a 17-28 | ||
490 | 0 | |a Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban | |
520 | 3 | |a A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a felsőoktatási intézmények tevékenysége miként járul hozzá a szolgáltatási folyamatban résztvevő hallgatók fejlődéséhez, mit jelent a minőség a felsőoktatásban, illetve milyen dimenziókkal mérhető a minőség. A felsőoktatási tevékenységre úgy tekintünk, mint egy hosszú szolgáltatási folyamatra, melynek eredményeként az igénybevevő, a hallgató számos szempontból értéknövekedéssel lép ki a szolgáltatási folyamatból. A tanulmányban egy olyan modell felvázolására teszünk kísérletet, amely tartalmazza a minőség tényezői közötti összefüggéseket, és azt, hogy mit is jelent a hozzáadott érték ebben a kontextusban. A tervezett komplex modell feltételezi, hogy a minőség értelmezésében különbség lehet az intézmény és a hallgató számára, illetve feltételezi, hogy a hozzáadott érték kettős befektetés eredménye: ahhoz hozzájárul az intézmény, de hozzájárul maga a hallgató is. Végül arra is kísérletet teszünk, hogy a modellben szerepeltessük azt, hogy kinek megtérülés a befektetés: csak a hallgatónak, vagy az intézménynek is, és vajon mérhető-e ez a megtérülés? | |
695 | |a Felsőoktatás | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57549/1/erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_017-028.pdf |z Dokumentum-elérés |