Helyi társadalmi környezet a kisvállalkozások inkubációjában

A kezdő vállalkozások fejlesztése kapcsán állandóan jelenlevő, mégis ritkábban vizsgált probléma, hogy az újonnan alakult kisvállalkozások teljesítménye közötti regionális eltérések nem magyarázhatóak csupán a gazdasági szerkezet különbözőségével. A fejlesztés sikere szempontjából szükséges tehát bi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bajmócy Zoltán
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Integráció - Európai Unió és Magyarország, Európai Unió - gazdaságpolitika, Vállalkozás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5634
LEADER 02097naa a2200229 i 4500
001 acta5634
005 20220209122759.0
008 161015s2004 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Bajmócy Zoltán 
245 1 0 |a Helyi társadalmi környezet a kisvállalkozások inkubációjában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Bajmócy Zoltán 
260 |c 2004 
300 |a 229-242 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei  |v 3 
490 0 |a A szociális identitás, az információ és a piac  |v 3 
520 3 |a A kezdő vállalkozások fejlesztése kapcsán állandóan jelenlevő, mégis ritkábban vizsgált probléma, hogy az újonnan alakult kisvállalkozások teljesítménye közötti regionális eltérések nem magyarázhatóak csupán a gazdasági szerkezet különbözőségével. A fejlesztés sikere szempontjából szükséges tehát bizonyos egyéb társadalmi szempontokat is bevonni a vizsgálódások körébe. Ezek közül különös jelentősége van a helyi kultúrának, a helyi identitásnak és az ezekben gyökerező társadalmi tőkének, melyek alapvető hatással vannak a vállalkozói tevékenység sikerére. Jelen tanulmányban egy speciális vállalkozásfejlesztési eszköz, az üzleti inkubáció példáján keresztül vizsgáljuk a helyi környezet hatását a kezdő vállalkozások, illetve fejlesztésük sikerére, különös figyelmet fordítva a vállalkozásalapításra ható kulturális és motivációs tényezőknek. Nemzetközi szakirodalmi áttekintés alapján igyekszünk meghatározni az üzleti inkubáció sikerességére ható tényezőket, majd a felépített modellből következtetéseket levonni az eszköz hazai alkalmazásával kapcsolatban. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Integráció - Európai Unió és Magyarország, Európai Unió - gazdaságpolitika, Vállalkozás 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/5634/1/gtk_2004_229-242.pdf  |z Dokumentum-elérés