Szervezeti tanulás, hálózati kompetencia, bizalom

A hálózati együttműködések koncepciójában a tudás, illetve tanulás, mint az innovációs folyamatot felgyorsító kulcsfontosságú tényező jelenik meg. A szervezetek között megvalósuló hálózati együttműködések jelentős szerepet töltenek be az interaktív tanulási folyamatban, ám a társadalomtudományi kuta...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vilmányi Márton
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Hálózati kompetencia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5631
LEADER 02458naa a2200229 i 4500
001 acta5631
005 20220209142222.0
008 161015s2004 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Vilmányi Márton 
245 1 0 |a Szervezeti tanulás, hálózati kompetencia, bizalom  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Vilmányi Márton 
260 |c 2004 
300 |a 186-200 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei  |v 3 
490 0 |a A szociális identitás, az információ és a piac  |v 3 
520 3 |a A hálózati együttműködések koncepciójában a tudás, illetve tanulás, mint az innovációs folyamatot felgyorsító kulcsfontosságú tényező jelenik meg. A szervezetek között megvalósuló hálózati együttműködések jelentős szerepet töltenek be az interaktív tanulási folyamatban, ám a társadalomtudományi kutatások újra, meg újra felteszik a kérdést: hogyan válik valóban képessé egy cég hálózati kapcsolatok kialakítására, azok mellett történő működésre, hogyan aknázhatja ki egy üzleti, vagy éppen non-profitszervezet azon versenyelőnyöket, melyek kapcsolatain keresztül potenciálisan rendelkezésére állnak? Tanulmányunkban e kérdést a szervezetek kompetencia oldali megközelítéséből vizsgáljuk. Célunk azon szervezeti kompetencia azonosítása, melynek rendelkezésre állása mellett a vállalat képes egyéb kompetenciáit fejleszteni a hálózati környezetben, kihasználva e környezet adottságait. Bevezetjük a hálózati kompetencia fogalmát, modelljét,mely e tényezők kezelését oldja meg. A tanulmány bemutatja,milyen kompetencia-elemek kifejlesztése szükséges az eredményes hálózati működés megvalósításához, a potenciális előnyök kihasználásához. A szervezetnek ugyanis az eredményes hálózati működés megvalósításához szüksége van a hálózat egészéről származó, az egyes partnerek paramétereit leíró ismeretekre éppúgy, mint egyes szervezet-specifikus tulajdonságokra, valamint a napjaink szervezetközi kapcsolatait vizsgáló kutatások egyik központi kérdésének, a bizalom kezelésének képességére. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Hálózati kompetencia 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/5631/1/gtk_2004_186-200.pdf  |z Dokumentum-elérés