A társadalom és a kultúra hatása a hálózatosodásra

A közgazdaságtannal és regionális tudományokkal foglalkozók elé a gazdaság térbeliségének felerősödött szerepe új kihívásokat állít. A sajátosan átalakuló gazdasági tér révén az empirikusan vizsgálható alakzatok (pl. vállalati hálózatok, klaszterek, ipari körzetek) számos formája jött létre. Sokszín...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Patik Réka
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2004
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 3
A szociális identitás, az információ és a piac 3
Kulcsszavak:Integráció - Európai Unió és Magyarország, Európai Unió - gazdaságpolitika
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5630
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A közgazdaságtannal és regionális tudományokkal foglalkozók elé a gazdaság térbeliségének felerősödött szerepe új kihívásokat állít. A sajátosan átalakuló gazdasági tér révén az empirikusan vizsgálható alakzatok (pl. vállalati hálózatok, klaszterek, ipari körzetek) számos formája jött létre. Sokszínűségiek miatt több kérdés is felmerül velük kapcsolatban. Egyes gazdaságokban ugyanis egy adott iparág vállalkozásai különböző mértékben ugyan, de hajlandóak az együttműködésre, eközben máshol — a több fórumon és a szakirodalomban is hangsúlyozott előnyök ismeretében — sem.A létrejövő együttműködések természetében is jelentős különbségek figyelhetőek meg, melyek megértése támpontot jelenthet a fejlesztési programok, regionális stratégiák kialakításakor is. Tanulmányunk elsősorban a külföldi szakirodalomra támaszkodva először a hálózatok szerepét vázoljuk fel, majd ezt egészítjük ki a társadalmi tőke (social capital) fogalmával, melynek meghatározó szerepe van az együttműködési készség, hajlandóság kialakulásában. Nem tekintjük célunknak empirikus adatok feldolgozását, legfőképpen a kulcsfogalmak összekapcsolására, elméleti körüljárására vállalkozunk.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:168-185
ISSN:1588-8533