Közszolgáltatás és menedzsment

A közszféra esetében akárcsak más fejlettebb országokban, hazánkban is át kell gondolni az alapvető kérdéseket: a szféra rendeltetését, szerepét a társadalmi igények kielégítésében, a működésével kapcsolatos alapvető fogalmainkat, elveket. A közszféra paradigmaváltásával kapcsolatos egyik igen izgal...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dinya László
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2002
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 1
A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje 1
Kulcsszavak:Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/5607
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A közszféra esetében akárcsak más fejlettebb országokban, hazánkban is át kell gondolni az alapvető kérdéseket: a szféra rendeltetését, szerepét a társadalmi igények kielégítésében, a működésével kapcsolatos alapvető fogalmainkat, elveket. A közszféra paradigmaváltásával kapcsolatos egyik igen izgalmas terület, a közszolgáltató szervezetek irányításának, működtetésének — az üzleti szférából származó analógia alapján: menedzselésének — kérdésköre. Az üzleti szférában kialakult (és jól bevált) menedzsment módszerek, elvek és gyakorlati fogások nem vehetők át egy-az-egyben, sőt megkockáztatható a megállapítás, hogy az esetleges átvétel során olyan jelentős mértékű adaptációs feladat állhat előttünk, ami már egyenértékű új megoldások kidolgozásával A közszolgáltató szervezetek menedzsment sajátosságainak feltárására egy hosszabb távú, átfogó primer kutatást indítottunk 1998-ban, amelynek kapcsán vizsgáltuk a közszféra átalakulásából fakadó kihívásokat, és a cikk a legfontosabb eredményeket ismerteti.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:235-242
ISSN:1588-8533