A magyar mint idegen nyelv tanulók kis- és nagybetű használatának vizsgálata a magyar helyesírási szabályok tükrében

A tanulmány a magyar mint idegen nyelv elsajátítás folyamatát a helyesírás aspektusából közelíti meg. A kutatáshoz szükséges adatokat a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán az angol és német előkészítő program hallgatói szolgáltatták. Fogalmazásaikban azt vizsgálom, hogy a magyar n...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Skadra Margit
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:EduLingua 3 No. 2
Kulcsszavak:Magyar nyelv tanítása - külföldieknek, Helyesírás - magyar anítása
doi:10.14232/edulingua.2017.2.2

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/55099
LEADER 01629nab a2200205 i 4500
001 acta55099
005 20210319112406.0
008 180518s2017 hu o 0|| zxx d
022 |a 2415-945X 
024 7 |a 10.14232/edulingua.2017.2.2  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Skadra Margit 
245 1 2 |a A magyar mint idegen nyelv tanulók kis- és nagybetű használatának vizsgálata a magyar helyesírási szabályok tükrében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Skadra Margit 
260 |c 2017 
300 |a 13-24 
490 0 |a EduLingua  |v 3 No. 2 
520 3 |a A tanulmány a magyar mint idegen nyelv elsajátítás folyamatát a helyesírás aspektusából közelíti meg. A kutatáshoz szükséges adatokat a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán az angol és német előkészítő program hallgatói szolgáltatták. Fogalmazásaikban azt vizsgálom, hogy a magyar nyelvet tanulók betartják-e a magyar helyesírás kis- és nagybetűk használatára vonatkozó szabályait. Az adatok vizsgálata alapján megállapítható, hogy azoknak a hallgatóknak, akiknek az anyanyelve nem a latin betűket használja, sokkal több gondot okoz ezen helyesírási szabályok követése. A tanulmány eredményei segítséget kívánnak nyújtani abban, hogy a jövőben a magyar mint idegen nyelv helyesírásának elsajátítása hatékonyabban valósuljon meg a tanórákon. 
695 |a Magyar nyelv tanítása - külföldieknek, Helyesírás - magyar anítása 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/55099/1/edulingua_2017_002_013-024.pdf  |z Dokumentum-elérés