Egy regionális vasút érdekeltje Fertővidéki HÉV története és használata 1920-ig = Interested parties of a regional railway : history and use of Fertővidéki local-railway to 1920 /

In my paper I am writing about the history, functions and interested groups in its construction of an in our days operating local-railway, Fertővidéki Local-railway in the historical north-western Transdanubian region in Hungary to 1920. The local-railway was built in 1897 ran from Pándorfalu on the...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Csaba Sándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2017
Sorozat:Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat 9 No. 1-2
Kulcsszavak:Közlekedés - vasúti - Magyarország - regionális, Győr-Moson-Sopron megye, Fertővidéki Helyiérdekű Vasút
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/55021
LEADER 01921nab a2200193 i 4500
001 acta55021
005 20210507141650.0
008 180620s2017 hu o 0|| zxx d
022 |a 2064-437X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Horváth Csaba Sándor 
245 1 0 |a Egy regionális vasút érdekeltje   |h [elektronikus dokumentum] :  |b Fertővidéki HÉV története és használata 1920-ig = Interested parties of a regional railway : history and use of Fertővidéki local-railway to 1920 /  |c  Horváth Csaba Sándor 
260 |c 2017 
300 |a 55-64 
490 0 |a Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat  |v 9 No. 1-2 
520 3 |a In my paper I am writing about the history, functions and interested groups in its construction of an in our days operating local-railway, Fertővidéki Local-railway in the historical north-western Transdanubian region in Hungary to 1920. The local-railway was built in 1897 ran from Pándorfalu on the left part of Fertő lake to Kiscell (Celldömölk) in the analysed period. It joined the GYSEV (Győr–Sopron–Ebenfurt Railway Company) line in Eszterháza-Fertőszentmiklós and beside it in 2 other junctions, in Pándorfalu and Kiscell the Hungarian railway network with Budapest centre. The main element of construction of this line was at most an agricultural factor, the sugar industry on this region, but its later functions showed, that its use is multiple. The interested settlements, counties, great holders, industrial and agricultural manufactories of area had big role in its building. So the whole region could benefit from the construction of this vicinal and transversal line. 
695 |a Közlekedés - vasúti - Magyarország - regionális, Győr-Moson-Sopron megye, Fertővidéki Helyiérdekű Vasút 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/55021/1/koztes_europa_2017_001_002_055-064.pdf  |z Dokumentum-elérés