The challenges of consumer protection in the field of sustainable development and the use of new technologies

A vállalkozások és a fogyasztók között meglévő információs aszimmetria az állam részéről mindenkor egy paternalista, beavatkozást, ex ante jogi szabályozást igényel a gyengébb fél védelme érdekében. Mind a közösségi, mind a hazai jogi környezet rugalmasan és hatékonyan követi a gazdasági szféra vált...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gellén Klára
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Szeged 2016
Sorozat:Acta Universitatis Szegediensis : acta juridica et politica 79
Kulcsszavak:Fogyasztóvédelem
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/53903
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A vállalkozások és a fogyasztók között meglévő információs aszimmetria az állam részéről mindenkor egy paternalista, beavatkozást, ex ante jogi szabályozást igényel a gyengébb fél védelme érdekében. Mind a közösségi, mind a hazai jogi környezet rugalmasan és hatékonyan követi a gazdasági szféra változásait. Az új technológiák, az üzleti szektorok változásaiból adódó kihívások azonban mindig újabb és újabb kihívásokat generálnak. A kereskedelmi gyakorlatok, különösen a kereskedelmi kommunikációk fejlődésének újabb és újabb kihívásai a jogalkotókat együttgondolkodásra készteti mind közösségi, mind hazai szinten. A tanulmány ezek közül kíván néhány, a jövőben kihívást és kezelést igénylő szegmensre, problémakörre rávilágítani. Mindezek során a szerző érinti a vállalkozások társadalmi felelősségvállalása körében megvalósuló kommunikációt, az etikus kereskedelem feltételeit, a hátrányos helyzetű, sérülékeny fogyasztó védelmét, valamint az új kommunikációs műfajok kihívásait.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:179-186
ISBN:978-963-306-479-5
ISSN:0324-6523