A "családiság" tényező vizsgálata grounded theory módszerrel egy kis családi vállalkozás esetpéldája /

Kutatásunk egy nagyobb kutatás részeként kkv-kban a kultúra – tudásmegosztás - innováció lánc összefüggéseit vizsgálja családi és nem családi vállalkozásokban. Jelen tanulmány az empirikus kutatás kvalitatív részéből mutatja be egy családi vállalkozásban a tulajdonos házaspárral készült egyéni mélyi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Málovics Éva
Farkas Gergely
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2016
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Térségek versenyképessége, intelligens szakosodása és újraiparosodása
Kulcsszavak:Innováció - tudásmegosztás, Vállalkozás - családi - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/44082
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásunk egy nagyobb kutatás részeként kkv-kban a kultúra – tudásmegosztás - innováció lánc összefüggéseit vizsgálja családi és nem családi vállalkozásokban. Jelen tanulmány az empirikus kutatás kvalitatív részéből mutatja be egy családi vállalkozásban a tulajdonos házaspárral készült egyéni mélyinterjúk elemzésének eredményét. A feldolgozás grounded theory módszerrel történt, s ennek eredményeként tártuk fel a családiság tényezőnek a vállalatok gyakorlatában jellemző legfontosabb tényezőit, valamint ennek összefüggéseit az ezekben a vállalatokban kialakult stewardship szemlélettel. A vizsgált családi vállalkozásban a legfontosabb értékek a lojalitás és a bizalom, melyek messze megelőzik a szakmai tudást, ami gyakori jelenség e vállalkozási formánál. Our research is a part of a bigger study about the connections of culture, knowledge sharing and innovation in family and non-family entrepreneurships. This paper shows the results of interviews with couples as owners of a family business. The analysis of the interviews was conducted using grounded theory method. We discovered the most important dimensions of familiness and its relationships with stewardship view in this entrepreneurship. In the investigated business the main values are loyalty and trust, which were preferred to professional knowledge.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:370-384
ISBN:978-963-315-290-4
ISSN:1588-8533