A vállalati képzések fogadtatása külföldi tulajdonú és vegyes vállalatoknál a Dél-alföldi régióban

Tanulmányunkban a szervezeti tanulás, ezen belül a képzések humán, illetve a szervezeti kultúra oldaláról történő megközelítésére törekedtünk öt különböző szervezet vizsgálata alapján. Azt vizsgáltuk, kérdőíves felméréssel és mély-interjúkkal, hogy milyenek a tanulás feltételei az adott szervezetben...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Málovics Éva
Nyíri Zoltán
Málovics György
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2005
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés
Kulcsszavak:Tanulás - szervezeti, Felnőttoktatás - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/36294
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunkban a szervezeti tanulás, ezen belül a képzések humán, illetve a szervezeti kultúra oldaláról történő megközelítésére törekedtünk öt különböző szervezet vizsgálata alapján. Azt vizsgáltuk, kérdőíves felméréssel és mély-interjúkkal, hogy milyenek a tanulás feltételei az adott szervezetben, mik a segítő és a gátló tényezők. Elemeztük, hogy a vizsgált szervezetekben hogyan zajlik a tudás befogadása és felhasználása, hogyan látják a szervezeti tagok a tudás megosztását, tanulás értékként jelenik-e meg a szervezetben, illetve milyen a tanulás felhasználása, a képzések kapcsolódása a munkatevékenységhez, a szervezeti kommunikáció javításához, továbbá arra kerestünk választ, hogyan történik a tudás megosztása. Our paper makes an attempt to approach organizational learning, more precisely training programs from the side of human and organizational culture based on the analysis of five different organizations. Using a questionnaire survey and depth interviews the paper examines the circumstances of learning as well as helping and hindering factors in the given organization. We also look at how knowledge is received and utilized in the examined organizations, how organization members view knowledge sharing, whether learning occurs in the organization as value, how learning is utilized, in what way trainings are linked to work activities and improving organizational communication. Furthermore, we also examine how knowledge sharing takes place.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:150-161
ISSN:1588-8533