Vállalkozásoktatás a felsőoktatásban lehetőségek és remények /

A tanulmányban kísérletet teszünk a vállalkozásoktatás legfontosabb kérdéseinek áttekintésére. A vizsgálat célja az egyetemi vállalkozásoktatásra vonatkozó kérdések tipizálása, rendszerezése és szintetizálása, különös tekintettel a vállalkozástudomány dichotómiájára, azaz mit lehet megtanítani és mi...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Imreh-Tóth Mónika
Imreh Szabolcs
Prónay Szabolcs
Vilmányi Márton
Lukovics Miklós
Kovács Péter
Testületi szerző: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság (2010) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2012
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság
Kulcsszavak:Kis- és középvállalkozások, Vállalkozásfejlesztés - Magyarország, Vállalkozás, Felsőoktatás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/30584
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmányban kísérletet teszünk a vállalkozásoktatás legfontosabb kérdéseinek áttekintésére. A vizsgálat célja az egyetemi vállalkozásoktatásra vonatkozó kérdések tipizálása, rendszerezése és szintetizálása, különös tekintettel a vállalkozástudomány dichotómiájára, azaz mit lehet megtanítani és mit nem. Kitérünk a legfontosabb nemzetközi trendekre, továbbá kísérletet teszünk az ilyen területen is meglévő itthoni lemaradásunk érzékeltetésére, illetve bemutatunk néhány előrelépési lehetőséget. A tanulmány második részében a Csongrád megyei vállalkozók körében végzett kutatásunk legfontosabb eredményeit ismertetjük, amelynek keretein belül az egyetem vállalkozásösztönző szerepével kapcsolatban nyertünk visszajelzéseket. In the study we make an attempt at reviewing some of the most important questions of the discipline of entrepreneurship education. The aim of the inquiry is the typification, systematization and synthesization of questions concerning the entrepreneurship education at university, with special regard to the dichotomy of entrepreneurship, namely, what is possible to teach and what is not. We touch on the most important international trends, and make an attempt to demonstrate our fallback existing in this field, in addition, we present some possibilities to advance. In the second part of the study we present the principal results of our research conducted with entrepreneurs of Csongrád megye. Within the frame of our research we got feedback of the role of the university in enterprise development.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:239-250
ISSN:1588-8533