A közszállítási szolgáltatási minőségkoncepció szabványháttere

A közlekedési közszolgáltatások, azaz közszállítási szolgáltatások a társadalmi közjavak jelentős életszínvonal-formáló csoportja. Általános társadalmi elvárás ezért a hazai közszállítási szolgáltatások megfelelő minőség színvonalon történő előállítása és rendelkezésre bocsátása. Ehhez jó alapot adh...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Rixer Attila
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa
Kulcsszavak:Közszolgáltatás, Közszállítás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29498
LEADER 02651naa a2200241 i 4500
001 acta29498
005 20220302130742.0
008 161017s2009 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Rixer Attila 
245 1 2 |a A közszállítási szolgáltatási minőségkoncepció szabványháttere  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Rixer Attila 
260 |c 2009 
300 |a 235-249 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Szolgáltatások világa 
520 3 |a A közlekedési közszolgáltatások, azaz közszállítási szolgáltatások a társadalmi közjavak jelentős életszínvonal-formáló csoportja. Általános társadalmi elvárás ezért a hazai közszállítási szolgáltatások megfelelő minőség színvonalon történő előállítása és rendelkezésre bocsátása. Ehhez jó alapot adhatnak az ún. legjobb gyakorlatok alapján összeállított, általánosított tematikus szabványok. A vonatkozó szabványháttér feltárása alapján bizonyított, hogy megfelelő követelményi, külön követelményi, irányelvi, ajánlási és útmutatási általános, ágazati és közlekedési szabvány, műszaki jelentés, útmutató áll már rendelkezésre ahhoz, hogy megfelelő szolgáltatásminőség-irányítási rendszer és szolgáltatásminőség-koncepció legyen kialakítható a hazai közszállítási szolgáltatóvállalatoknál. Public traffic services namely public transport services play a significant role in creating living standards of social goods. Hence meeting highest possible demands of general social expectations of a suitable quality performance and the availability of this particular service is crucial. To generalise thematic standards collected on the bases of the so called best practices may provide a good base to start from. Several pieces of relevant information resources are available - such as requirements, separate requirements, guidelines, general recommendations and guidance, sector and transport standards, technical report and technical guidance - as a result of exploitation of the relevant standard background. The available standard information provides satisfactory background to elaborate a suitable service quality management system and a service quality concept of the domestic public transport service companies. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Közszolgáltatás, Közszállítás 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/29498/1/gtk_2009_235-249.pdf  |z Dokumentum-elérés