Pénzügyi szervezetek kultúrája - vállalati esetpéldák

Tanulmányunkban két pénzügy szervezet kultúráját vizsgáljuk mennyiségi és minőségi módszerekkel. A szervezeti kultúra komplex fogalomköréből az integrációs megközelítést kiválasztva és röviden bemutatva közelítünk témánkhoz. Empirikus kutatási módszereink: kérdőív és lazán strukturált interjúk. Ezek...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Málovics Éva
Kuba Péter
Nyíri Zoltán
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa
Kulcsszavak:Pénzügy
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29217
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunkban két pénzügy szervezet kultúráját vizsgáljuk mennyiségi és minőségi módszerekkel. A szervezeti kultúra komplex fogalomköréből az integrációs megközelítést kiválasztva és röviden bemutatva közelítünk témánkhoz. Empirikus kutatási módszereink: kérdőív és lazán strukturált interjúk. Ezek feldolgozása alapján esetpéldák keretében mutatjuk be a vizsgált szervezetek főbb kulturális jellegzetességeit, amelyek mind a menedzsment, mind a szervezeti tagok számára hasznos információkat adnak a fontosabb szervezeti értékekről és attitűdökről. A vizsgált szervezetek hasonló értékrendet és problémákat mutatnak. A megkérdezettek észlelései szerint mindkét szervezetben magas szintű az ügyfél-orientáltság, a szakmai színvonal, a formalizáltság foka, a közvetlen munkacsoportban jó a légkör, és nagy az összetartás, a vezetési stílus paternalista, a teljesítményorientáció szintje alacsony, amit a megkérdezettek egyértelműen a „szocialista örökséggel" magyaráznak. Our paper examines the culture of two financial organisations with quantity and quality methods. As theory we use integration approach from the several theories of organisational culture. By using results of our questionnaires and structured interviews we show a detailed picture of cultural characteristics of examined organisations. These results give useful information about inner values and attitudes for the management and the organisation members too. According to our research the examined organisations have the same values and problems in customer-orientation, technicality, formal- and informal communication, team spirit, leadership, goalorientation. This is explained by heritage of socialism.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:399-418
ISSN:1588-8533