A közlekedéspolitikától a decoupling-on át az áruszállító ingavonatokig

Az Európai Unióban az áruszállítási teljesítmények növekedési üteme meghaladja, a személyközlekedési teljesítményeké pedig tartósan megközelíti a gazdasági növekedés ütemét. A közlekedés az egyik oldalon a társadalom és gazdaság fejlődésének fontos alapeleme: a gazdasági igényeket kiszolgálja, az em...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pálfalvi József
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa
Kulcsszavak:Közlekedéspolitika
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29207
LEADER 02867naa a2200241 i 4500
001 acta29207
005 20220302130147.0
008 161017s2009 hu o 0|| hun d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Pálfalvi József 
245 1 2 |a A közlekedéspolitikától a decoupling-on át az áruszállító ingavonatokig  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Pálfalvi József 
260 |c 2009 
300 |a 224-234 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Szolgáltatások világa 
520 3 |a Az Európai Unióban az áruszállítási teljesítmények növekedési üteme meghaladja, a személyközlekedési teljesítményeké pedig tartósan megközelíti a gazdasági növekedés ütemét. A közlekedés az egyik oldalon a társadalom és gazdaság fejlődésének fontos alapeleme: a gazdasági igényeket kiszolgálja, az emberek számára szabadságot, magas életminőséget biztosít, a másik oldalon ökológiai károkat okoz, emberi életet és egészséget veszélyeztet. A korszerű közlekedéspolitika, így a magyar Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia is már törekszik a környezet megóvására, a közlekedési munkamegosztásban a komodalitáson keresztül juttatja érvényre a leválasztás elvét, azaz a közlekedésen belül gyengíti a „környezeti rossz" és a „gazdasági jó" közötti kapcsolatot. A leválasztási eljárások egyike a vasút kereskedelmi sebességének a növelése áruszállító ingavonatok üzemeltetésével, ami egyúttal a vasút versenyképességét is javítja. In the European Union the rate of growth of the good transportation's output is superior, one of the passenger transportation's output comes up to the rate of the economic growth. The development of transportation provides a greater level of individual and economic mobility for people, it makes possible for them to utilize along with developing service standards the community transportation services, thereby reducing the environmental load and that accompanying individual transportation. The modern transport policy, so the Hungarian Unified Transportation Development Strategy (UTDS) aims at the protection of environment, in the modal split the decoupling principle is enforcing by the co-modality, that is to say the UTDS reduces the dependency between "environmental bads" and "economic goods" within the transport. One of the decoupling methods is the increase of commercial speed of railway transport with the operation of freight shuttle trains, at the same time raising his competitiveness. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Közlekedéspolitika 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/29207/1/gtk_2009_224-234.pdf  |z Dokumentum-elérés