A felsőoktatás képzési teljesítményének mérési problémái

A tanulmány arra keres választ, hogy vajon miként mérhető a felsőoktatási szolgáltatások teljesítménye, kik a stakeholderek az érintettek vajon milyen dimenziókat tartanak fontosnak a teljesítmények megítélésében, és modellezhető-e az elégedettségük mérése. A cikk röviden foglalkozik az egyes kategó...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Hetesi Erzsébet
Kürtösi Zsófia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Szolgáltatások világa
Kulcsszavak:Teljesítménymérés - felsőoktatás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/29204
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány arra keres választ, hogy vajon miként mérhető a felsőoktatási szolgáltatások teljesítménye, kik a stakeholderek az érintettek vajon milyen dimenziókat tartanak fontosnak a teljesítmények megítélésében, és modellezhető-e az elégedettségük mérése. A cikk röviden foglalkozik az egyes kategóriák konceptualizálási és operacionalizálási dilemmáival, valamint a kutatásmódszertani korlátokkal Igyekszik rávilágítani arra, hogy mind a fogalmak definiálása, mind a lehetséges kutatási eljárások sztenderdizálási törekvései egyelőre gyerekcipőben járnak és felveti egy komplex vizsgálati modell megalkotásának lehetőségét a felsőoktatási szolgáltatások teljesítményének mérésére. Our study seeks answers for the following questions: how can the performance of higher education services be assessed, who the stakeholders are, what dimensions of performance they think to be important, can the measurement of their satisfaction be modelled. The article deals with the dilemmas of conceptualization and operationalization of the different categories and the problems of research methodology. It highlights that both defining concepts and standardization of possible research procedures are in their infancy and it suggests the development of a complex research model for assessing the performance of higher educations services.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:168-185
ISSN:1588-8533